meer weten over dit project?

neem contact op!

of laat ons dat doen

Huisstijl van Dijk

type:

categorie:

klant:

status:

prijsvraag, opdracht

huisstijl

van Dijk noten

in uitvoering

Huisstijl van Dijk noten, cadeaubon en visite kaartje | aabel
Huisstijl van Dijk noten, overzicht | aabel
Huisstijl van Dijk noten, cadeaubon | aabel
Huisstijl van Dijk noten, visite kaartje | aabel
Huisstijl van Dijk noten, cadeaubon | aabel
Verpakkingen van Dijk noten, theezakje | aabel
Verpakkingen van Dijk noten, theezakje groot en klein | aabel
Huisstijl van Dijk noten, overzicht | aabel
van Dijk noten, cadeaubon en visite kaartje | aabel
van Dijk noten, overzicht | aabel
van Dijk noten, cadeaubon | aabel
van Dijk noten, visite kaartje | aabel
van Dijk noten, cadeaubon | aabel
van Dijk noten, theezakje | aabel
van Dijk noten, theezakje groot en klein | aabel
van Dijk noten, overzicht | aabel
bel mij terug | aabel

meer weten over dit project?

meer weten over dit project?

meer weten over dit project?

neem contact op!

neem contact op!

neem contact op!

of laat ons dat doen

of laat ons dat doen

of laat ons dat doen

previous arrow
next arrow

Voor van Dijk Noten hebben wij een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Van Dijk is een speciaalzaak met een breed assortiment aan vers gebrande noten, koffie, thee en zuidvruchten in Amersfoort. Tot eind 2019 was de winkel onderdeel van het samenwerkingsverband C’est bon. Per 1 januari 2020 gaat hij verder onder eigen naam. Daarom hebben wij de winkel in een nieuw jasje gestoken en een nieuwe bedrijfsidentiteit voor van Dijk ontwikkeld.

In 2019 hebben wij een prijsvraag gewonnen die de opdrachtgever had uitgeschreven voor het ontwerp van een nieuwe logo. Het logo moet de drie kernelementen van het assortiment – noten, koffie en thee – representeren. Door lijntekeningen van een noot, een koffieboon en een theeblad te combineren ontstaat een nieuw, herkenbaar beeldmerk. Het diverse assortiment van de winkel komt hiermee sterk tot uitdrukking. Daarnaast kunnen de lagen ook afzonderlijk gebruikt worden. Dit geeft ons de mogelijkheid om een complexe huisstijl voor van Dijk Noten te ontwikkelen met een duidelijke interne samenhang.

De opdrachtgever zocht een huisstijl met een moderne uitstraling die aansluit bij de kwaliteit van zijn producten en de voor het segment relatief jonge doelgroep. Daarom hebben wij een huisstijl in het zwart wit ontwikkeld waarin typografie en compositieregels centraal staan. Hierdoor ontstaat een herkenbare beeldaal die modern en minimalistisch oogt en kwaliteit uitstraalt. Inmiddels hebben wij in deze stijl het printwerk binnen en buiten de winkel ontwikkeld. Dit omvat onder meer marketing producten zoals visitekaartjes, cadeaubonnen en posters. Ook de verpakkingen voor thee en noten zijn van onze hand. Als meest recentelijke toevoeging hebben wij de winkel ook van buiten vorm mogen geven, door de raamfolies te ontwerpen.