meer weten over dit project?

neem contact op!

of laat ons dat doen

Huisstijl van Dijk noten

type:

categorie:

klant:

status:

prijsvraag, opdracht

huisstijl, verpakkingen

van Dijk noten

in uitvoering

aanzicht van de driepoot en vuurschaal
studio aabel driepoot en vuurschaal

meer weten over dit project?

meer weten over dit project?

meer weten over dit project?

neem contact op!

neem contact op!

neem contact op!

of laat ons dat doen

of laat ons dat doen

of laat ons dat doen

previous arrow
next arrow
Slider

Van Dijk is een speciaalzaak met een breed assortiment aan vers gebrande noten, koffie, thee en zuidvruchten in Amersfoort. Tot eind 2019 was de winkel onderdeel van het samenwerkingsverband C’est bon. Per 1 januari 2020 gaat hij verder onder eigen naam. Daarom heeft aabel een nieuwe huisstijl voor van Dijk ontwikkeld.

In 2019 hebben wij een prijsvraag gewonnen die de opdrachtgever had uitgeschreven voor het ontwerp van een nieuwe logo. Het logo moet de drie kernelementen van het assortiment – noten, koffie en thee – representeren. Door lijntekeningen van een noot, een koffieboon en een theeblad te combineren ontstaat een nieuw, herkenbaar beeldmerk. Het diverse assortiment van de winkel komt hiermee sterk tot uitdrukking. Door de lagen ook afzonderlijk te gebruiken, konden wij een complexe huisstijl ontwikkelen met een sterke interne samenhang.

De opdrachtgever zocht een moderne huisstijl, waarin de kwaliteit van zijn producten en de passie voor zijn vak tot uitdrukking komen in een helder grafisch ontwerp. Door te kiezen voor een zwart-wit ontwerp, ontstaat een herkenbare beeldtaal waarin typografie en sterke compositie regels leidend zijn. Daarnaast komt de ambachtelijkheid van de winkel naar voren door in de grafische stijl te refereren naar analoge druktechnieken. Het resultaat is een jonge en moderne huisstijl die zowel exclusiviteit als ambachtelijkheid uitstraalt en goed aansluit bij de doelgroep van van Dijk Noten.